יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

השבת במקור ראשון + סקיצה שלא הגיע לדפוס






את האיור הזה (למעלה) ציירתי ביחס למאמר של חגי סגל שהביא את עיקר דבריו של ראש ישיבת 'הר עציון' הרב יעקב מדן בשיעור בנושא הספר 'תורת המלך', הספר עוסק בהלכות הריגת גוי,
הרב מדן הביע ביקורת קשה מאוד על עצם כתיבת הספר ועל הבחירה לעסוק בנושא, ואני בעקבות קריאת הדברים ומתוך יחסי העצמאי לנושא קשקשתי את הסקיצה שלמטה.
באופן חריג לחלוטין שלחתי לחגי את הסקיצה, מתוך הבנה שמדובר בעניין רגיש מאוד מבחינת הרב מדן, הוא הלך רחוק מאוד בבקורתו על רבנים אחרים ובחר לעצור בנקודה מסויימת, האיור שבסקיצה עלול לגרום לו עוול.
חגי חשב שאכן כך ולכן איירתי את האיור שלמעלה והוא זה שפורסם.


7 תגובות:

ron jedlin אמר/ה...

אשמח לקרוא את הכתבה המלאה
יש איזה גרסה online?
האיורים ושיקול הדעת ... כמובן מצויינים

אריאל אמר/ה...

אז לא הבנתי !
מה דעתך בענין?

שי צ'רקה Shay Charka אמר/ה...

כדעתו של הרב מדן, רק יותר משתלחת ופחות אחראית :)

חננאל תורגמן אמר/ה...

וואוו הסקיצה ממש טובה! רק שגמו שאמרת עלולים להבינה בצורה קיצונית.
למרות שהיא יכולה להיות גם נטרלית שהרי זהנ רוצח כלשהו שדן האם להרוג או לא.(אני מניח שיהיה לה שימוש במידה ותכניס באיזשהו סיפור הוצאה למוות ומוציא למוות עם פיצולי ישיות...)

_ אמר/ה...

שי שלום.

לא ברור לי כל צרכי, אם חששת לפרסם את הסקיצה על מנת לא לפגוע ברב מדן, האם אינך חושב שפגעת במחברי הספר, או באלו שמציגים לכאורה את הדמות של "נער הגבעות" על האי?

דומה שאף רב עדיין לא נתן ביקורת עניינית-הלכתית על הספר האמור, אלא רק עוסק בהגיגי נדמה-לי, ומשתלח כנגד החיבור שניתן אולי לחלוק על מסקנותיו, אך לא על העובדה שהוא מציג את עמדת היהדות בנושא.

כל מקהלת רבני "גינה-לי" - שולחים את תלמידיהם לצה"ל ללא הנחיות ברורות כיצד עליהם לנהוג, כשהם יודעים, במודע או בהדחקה - שהם עלולים להיפגע ממוסר הלחימה הבזוי של צה"ל.

ברור לי שקריקטורה עניינה להיות סרקסטית, רק איני מבין כאמור - איך כל הפתיחות נעלמה, וכיצד כל החיצים מכוונים כלפי צד אחד בלבד?

אברהם בנימין אמר/ה...

התגובה האחרונה - שלי.

דוד הלל אמר/ה...

מצחיק. לפני שקראתי את דבריך, שדעתך בעניין כדעת הרב מידן, הייתי בטוח שהסקיצה היא ביקורת עליו, שהוא בחר בפלפוליו ללכת בדרכם של שורפי ספרים בכל הדורות (וידוע מה קורה במקום שבו שורפים ספרים)