יום שלישי, 24 בנובמבר 2009

בריסל

נסענו לבריסל, אורי פינק, דורית דליות ואני להשתתף בדיון מצוייר באוניברסיטה, האירוע צולם בוידאו ויעלה לרשת מתישהו, כשזה יקרה אפרסם פה לינק, בלי נדר.


את הציור שלמעלה ציירתי לפני הנסיעה כמתנה לבאטריס גודלויץ', המנהלת של ארגון אימאז' והמארחת הנפלאה שלנו. שם, כמובן, גיליתי שהדברים נראים קצת אחרת: המניקן-פיס עלוב ואת האטום הענק לא ראיתי בכלל, בריסל נראית כעיר אירופית יפה שקשה לי לאפיין אחרי ביקור של ארבעה ימים.


התאחנו לכמה ארוחות אצל אנשים הקשורים לאירגון ופגשנו אנשים מעניינים וטובים, ביניהם האמן המרתק רישאר קניגסמן, שגרירתנו בבלגיה תלי (תמר) סם-אש,



ואורנה - ישראלית לשעבר, ובעלה אלבר, חובב קומיקס, שבאדיבות בלתי מוסברת יזמו ולקחו אותנו לביקור במוזאון הרז'ה (היוצר של טינטין) שנמצא מחוץ לבריסל (כחצי שעה נסיעה). מומלץ לחובבי טינטין וגם אני שאין לי סנטימנטים לסדרה אבל מכיר בחשיבותו של הרז'ה כאבי הז'אנר, נהנתי מאוד. המוזאון חדש, מעוצב יפה אך מתחמק מהתמודדות עם הבעייה בהתנהלותו של הרז'ה בזמן הכיבוש הנאצי ועם ההאשמות שהיה גזען ואנטישמי.



אחד מגורמי הכיף העיקריים שלי בביקורים בצרפת וכעת גם בבריסל, הוא הנוכחות של קומיקס ברחובות כמו לדוגמה הפסל הענק הזה של גאסטון לה-גאף, הדמות הנפלאה של הגדול מכולם - פראנקן. ככה סתם באמצע רחוב ראשי, בקרבה למוזאון הקומיקס.
אחד התענוגות היותר גדולים של הנסיעה היה לבלות שוב עם שארל ברבריאן, חברינו הוותיק מסלון הספרים בפריז והיריד הבי"ל בירושלים.



משמאל לימין: אורי, באטריס, דורית, שארל ואני






תחתית המיועדת לכוס בירה שנוצלה ע"י שארל באופן מקורי יותר





וזה ציור שהוסיף להקדשה הלבבית על ספרו החדש (ביחד עם שותפו דופו'י) GLOBAL BOBOLAND שנתן לי, הדמות הגדולה לקוחה דווקא מספרו הנפלא SACHA, כשתראו את הוידאו של האירוע תבינו למה צייר לי דווקא אותו.







8 תגובות:

ג'קי ירחי אמר/ה...

ברוך שובך שי.
אגב אני צריך לדבר איתך.

שי צ'רקה Shay Charka אמר/ה...

ברוך הנמצא, אתה מוזמן להתקשר

דבימון אמר/ה...

אוח...כ"כ הרבה קומיקס...הלואי עלינו...

אני לא יודע למה,אבל בסגנון של פראנקן מזכיר לי מאוד את הסגנון של אודרזו ושל מוריס (זה שצייר את "לאקי לוק")

ג'קי,אתה ושי עמיתים לעבודה,לא?! (אותיות)

אנונימי אמר/ה...

שי, צבעת את התמונה הראשונה במחשב או ביד?

אם ביד.... איזה צבעים!?!

שי צ'רקה Shay Charka אמר/ה...

צבעתי בצבעי מים, אקוליין.
גם כשאני צובע במחשב הצביעה היא ביד, עם טט ולוח אלקטרוניים.

חננאל תורגמן אמר/ה...

ברוך שובך שי!
ולפני שאתה מעלה את הקריקטורות של מקור-ראשון רציתי להגיד שמאוד אהבתי את ההשאלה מ"האריה המכשפה וארן הבגדים"...

שי צ'רקה Shay Charka אמר/ה...

תודה, זה גם מ"מלכת השלג" של אנדרסן

אלעד אמר/ה...

תענוג של פוסט... נראה באמת מרתק.

כל נסיעה שלך לאירופה כחלק ממשלחת מאיירים כלשהי, אתה מרגיש כאילו אתה קורא ספר הרפתקאות... :)