יום שלישי, 20 באוקטובר 2009

מעבר לקו 2 - 4

קישור לרוצים לרחיב בנושא ריקוד המה-יפית.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אולי זה רק אני, אבל בכל זאת אכתוב זאת...
לדעתי "נפרצה גדר" במובן מסויים, כאשר החלטת להכניס דמויות עם יחס יותר אישי בסטריפים (וספציפית ח"כ אורבך בהקשר זה, למרות ש"בעונה הקודמת" גם הופיע אורי פינק). כל עוד הדמויות הפוליטיות היו יותר מרוחקות (כמו נשיאים אמריקאים וכד') האמינות של "העולם של צ'רטר" כדמות מראה עקומה של "המציאות שלנו" הייתה רבה יותר. עם כל קישור כזה שבין העולם של צ'רטר והעולם האמיתי, אני חושב שהסטריפ מאבד מהחופשיות שלו ומהיכולת שלו להשתחרר מהסיטואציות המבוססות על מקרי אמת. אני מוצא בזה עניין במיוחד על רקע התהליך ההפוך שעבר חגי גילר כשיצר את דוגי ליברצם.
תחילה, הדמות והעלילות היו "מראה עקומה" מאוד קרובה להתנהלותו של ליברמן וככל שעבר הזמן, הקומיקס תפס חיים משל עצמו ונע בכיוונים שונים לחלוטין. אני בספק אם קורא מתחיל של הקומיקס האמור, יחשוד אפילו שאותה הדמות התחילה כדמות פוליטית, המבוססת על המציאות.
ומצד שני, צריך לא מעט אומץ (או תעוזה) ליצור חומרים פוליטיים לקהל הישראלי הרחב. במצב שבו "כולם מכירים את כולם" או לפחות "מכירים מישהו שמכיר את..." העברת ביקורת פוליטית מתערבבת לא פעם בהעברת ביקורת אישית ואז מתחילות הבעיות.

בכל מקרה, אני ממשיך להינות מ"מעבר לקו" ומצפה בכליון עיניים לכל פרק שנוסף בסאגה.

עופר.

דבימון אמר/ה...

זה כנראה רק אתה כי אני למשל לא מסכים איתך.... אאבל בעיניין קומה אבל שונה:אם שי מכניס דמויות אמיתיות במעבר לקו, מן הסתם מתבקש שצ'ארטר יהיה שי צ'רקה בעצמו ולא דמות שדומה לו...(או שהדמויות שמיצגות דמויות אמיתיות יהיו שונות במקצת-כמו צ'ארטר...)


אבל שי, בכריכה של הספר "אסור להפוך תנין בשבת" ציירת את אורבך הרבה יותר טוב... אבל זה נראה לי שזה בגלל הקו של העט-פה צירת בעט מכחול שקשה יותר לשלוט על עובי הקו וכך יותר קשה להתעמק בפרטים,ואילו ב"אסור להפוך תנין בשבת" ציירת בעט לבד...

יואל אמר/ה...

כל פעם שאני מצייר קומיקס הציורים לא חיים כמו הציורים שלך אתה יכול לתת לי עצה?

לירז אמר/ה...

אהבתי!!!
למרות שאני לא מכירה את השיר.. (או את הריקוד..).

אתה מצליח לצייר- בכמה קוום פשוטים- דמויות שאין מצב שלא נצליח לזהות- איך אתה עושה את זה??

שי צ'רקה Shay Charka אמר/ה...

עופר, אני מעריך את דעתך ונהנה לקרוא אותה גם אם לא בהכרח מסכים איתה, אני מעדיף לא להתייחס עניינית לניתוחים של עבודתי כשהיא בהתהוות.

דבימון, אין שום אפשרות להשוות בין "אסור להפוך" ו"מעבר לקו" כי הסיגנון ובעקבותיו הדרישות שהצבתי לעצמי כ"כ שונות, חלק מהשוני נמצא בכלים שהזכרת.

יואל, אני חושב שמה שבעיקר נותן חיים לדמות הוא התגובה של הדמות למה שקורה בעזרת הבעות פנים ושפת גוף.

לירז, לא צריך להכיר את הריקוד אלא את המושג "רוקד מה-יפית", לצורך כך הוספתי קישור מתחת לקומיקס.

תודה לכולכם!